Ρίμινι 1, 124 62, Χαϊδάρι, Αθήνα
pedattikon@gmail.com
+30 2105832228

Μονάδα Μακρόχρονης Παρακολούθησης Πρόωρων και Προβληματικών Νεογνών

Υπεύθυνη

Π. Μέξη-Μπουρνά, Παιδίατρος – Νεογνολόγος, Διευθύντρια ΕΣΥ

Στελέχη

Παιδίατροι – Νεογνολόγοι:

Α. Δασκαλάκη, Παιδίατρος – Νεογνολόγος, Διευθύντρια ΕΣΥ

Β. Σίδερη, Παιδίατρος – Νεογνολόγος, Επιμελήτρια Α΄

Ε. Καψαμπέλη, Παιδίατρος – Νεογνολόγος, Επιμελήτρια Α΄

Π. Τριανταφυλλίδου, Παιδίατρος – Νεογνολόγος Επικουρική Επιμελήτρια

Ν. Ποδηματάς, Παιδίατρος – Νεογνολόγος Επικουρικός Επιμελητής

Τηλέφωνο για ραντεβού: 1535, κωδικός 04647

Χώρος Ιατρείου: Υπόγειο Τμήμα Φυσιοθεραπείας Παίδων Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου «Αττικόν»

Στο ιατρείο παρακολουθούνται βρέφη με ιστορικό προωρότητας ή τελειόμηνης κύησης υψηλού κινδύνου (εξωσωματική γονιμοποίηση, πολύδυμη κύηση, ενδομήτρια καθυστέρηση της αύξησης, περιγεννητικό stress, αναπνευστική δυσχέρεια κλπ). Η παρακολούθηση γίνεται αρχικά σε τελειόμηνη ηλικία (όταν αναμένονταν ο τοκετός), και κατόπιν στα βασικά στάδια εξέλιξης 2ο-4ο, 6ο, 9ο, 12ο, 18ο μήνα διορθωμένης ηλικίας (υπολογιζόμενη από την αναμενόμενη ημερομηνία τοκετού), 24ο μήνα  (σε συνεργασία με Παιδονευρολογική Μονάδα και Μονάδα Αναπτυξιακής Παιδιατρικής).

Σκοπός του ιατρείου είναι η μακρόχρονη-διαχρονική παρακολούθηση (follow-up) των παιδιών αυτών με στόχο την έγκαιρη ανίχνευση διαταραχών στη νευροανάπτυξη πριν αυτές γίνουν μη αναστρέψιμες. Τέτοιου τύπου διαταραχές είναι: κινητικές (υπερτονία-υποτονία-εγκεφαλική παράλυση), διαταραχές αντιληπτικού τομέα-νοητική υστέρηση, διαταραχές λόγου, διαταραχές συμπεριφοράς (πρώϊμη ανίχνευση διάχυτης αναπτυξιακής διαταραχής-αυτισμού, υπερκινητικότητα-ελλειμματική προσοχή-ΔΕΠΥ, ανώριμη συμπεριφορά) γενικευμένη αναπτυξιακή καθυστέρηση, διαταραχή προγραφικών δεξιοτήτων-γραφής, μαθησιακές δυσκολίες κλπ).

Τελικός στόχος του ιατρείου είναι η έγκαιρη έναρξη κατάλληλων προγραμμάτων πρώϊμης παρέμβασης (π.χ. φυσικοθεραπεία, εργοθεραπεία-αισθητηριακή ολοκλήρωση, λογοθεραπεία, παιχνιδοθεραπεία, ειδική διαπαιδαγώγηση κλπ) και την συμβουλευτική παρέμβαση σε επίπεδο καθημερινής ζωής (ενίσχυση επικοινωνίας μητέρας-παιδιού στο σπίτι, βελτίωση των δεξιοτήτων του παιδιού με δημιουργική απασχόληση στο σπίτι ή σε προγράμματα εκτός σπιτιού κλπ). Το ιατρείο συνεργάζεται με εργοθεραπεύτρια, λογοθεραπεύτρια, φυσικοθεραπεύτρια, παιδοψυχίατρο. Τέλος στο ιατρείο απευθύνονται παιδιά τα οποία γεννήθηκαν στο Νοσοκομείο Αττικό αλλά και σε οποιοδήποτε άλλο ιδιωτικό ή δημόσιο μαιευτήριο.

Lead Consultant
Dr Effrossine TSEKOURA, MD, PhD
Consultant Pediatrician-Neonatologist-Developmental Medicine

Area: 1st Basement- Pediatric Physiotherapy Department ‘Attiko’ General University Hospital, Rimini 1 Chaidari, Athens
Days: Wednesdays: 10.00-13.00
Private Appointments: Tuesdays: 15.00-19.00

Contact us: +30-6946626220 (weekdays 10.00-13.00)

Book Appointments Line: 1535 (code no 04647)
Service fax number: +30-2105832229
Service telephone number: +30-2105832228
e-mail address: tsekouraclinic@gmail.com

In the developmental follow up clinic are seen babies born very prematurely or with other risk factors for future problems, for the surveillance of baby’s progress in terms of growth and development. In general, visits to our follow-up clinic are scheduled at 2, 4-6, 9-12, 18, 24 and 36 months corrected age, meaning the age of the baby if she/he had been born at the expected time. Extremely premature babies and babies who endured more serious complications may be followed more frequently and for longer periods of time (school age or even longer).

Differences are seen in neurological and health status, intellectual functioning, school performance and behavior between children born prematurely and those born at term. Assessment of preterm population in later childhood has identified more subtle problems than the severe disability readily seen at two years of age. These problems include learning disabilities, deficits in executive function, language impairment, difficulties in visual-motor perception, motor coordination disorders, behavioral problems, attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), autism, and reduced educational achievement. Follow-up to school entry and beyond is thus required.

Follow-up visits are done in an effort to identify potential problems as early as possible. Regular follow-up visits provide an opportunity to identify these potential problems as they develop. This allows for intervention at the earliest possible moment. It is known that long-term implications of many complications common to premature babies, especially those affecting the brain, can be minimized by early therapy and other early interventions.
Follow-up visits will help parents to determine what their child’s general limits of ability are and where extra precautions should be taken. It is important that parents encourage their children to the limits of their abilities within the reasonable constraints of safety.

Follow-up visits will provide the facts that parents need to help bring up a healthy child.

X